Moderator: mods
Monkey Tonk wrote: maar ik ben niet de persoon voor scoreboardjournalistiek. Tot het laatste kwartier was het allemaal Duitsland. Ze creerden veel meer kansen, maar verzuimden te scoren. Mazzel. Ook dat is voetbal.
Monkey Tonk wrote:Ja hoor. lol
Leuk dat je aan het eind naar een grote overwinning countert, maar ik ben niet de persoon voor scoreboardjournalistiek. Tot het laatste kwartier was het allemaal Duitsland. Ze creerden veel meer kansen, maar verzuimden te scoren. Mazzel. Ook dat is voetbal.
Monkey Tonk wrote:Vergelijk het aantal kansen dat Duitsland kreeg eens met het aantal dat Bayern kreeg tegen Ajax. NL kreeg op het eind zeeen van ruimte en dat kan Duitsland zich zeker aanrekenen, maar goed voetbal heb ik van NL geen moment gezien. Wel een sterke Virgil, die in de lucht heerste. Blind was ook goed, trouwens, in tegenstelling tot de Ligt. En Cillessen uitstekend.
Is dit het 5-3-2 van Koeman? Er klopt echt helemaal niks van bij de opbouw van acheruit. Dra-ma. Eenmaal op vijandelijke helft was het beter, in de eerste helft.
Mr. Ajax wrote:Overigens heb ik Wijnaldum voor het eerst een echt goede pot zien spelen, met inderdaad een zeer mooie goal als bekroning.
Cruijff wrote:Grappig dat als je 't helemaal naar het negatieve wilt gaan beredeneren je veel van de enorme kansen die Nederland evengoed gemist heeft dan volledig uit je geheugen mist.
Memphis op de lat bijvoorbeeld.
Vervolgens mistte Wijnaldum ook een joekel van een kans, tot dat moment was dat typerend voor zijn wedstrijd.
Monkey Tonk wrote:Cruijff wrote:Grappig dat als je 't helemaal naar het negatieve wilt gaan beredeneren je veel van de enorme kansen die Nederland evengoed gemist heeft dan volledig uit je geheugen mist.
Memphis op de lat bijvoorbeeld.
Vervolgens mistte Wijnaldum ook een joekel van een kans, tot dat moment was dat typerend voor zijn wedstrijd.
Dat gebeurde allemaal in de laatste 10 minuten. Als de Duitsers hun kansen maken staat het al 1-4.
Monkey Tonk wrote:Volgens mij wilde Koeman Oranje laten spelen zoals in de tweede helft tegen Frankrijk. Daar kwam niets van terecht. Nederland werd totaal overklast in de tweede helft..
Monkey Tonk wrote:
Dat gebeurde allemaal in de laatste 10 minuten. Als de Duitsers hun kansen maken staat het al 1-4.
Monkey Tonk wrote:Ik heb een zeer matig tot slecht Oranje gezien, dat zich voor het grootste gedeelte van de wedstrijd niet onder de druk van Duitsland uit kon voetballen; mede door het 5-3-2 systeem van Koeman, waardoor je eigenlijk alleen nog de lange haal naar voren als wapen hebt, zoals in de hele tweede helft.
Monkey Tonk wrote:Ik heb ook voor het grootste deel van de wedstrijd een goed tot uitstekend Duitsland gezien, dat alleen heel slecht was in de afwerking, en dat het na de 0-2 wel geloofde (waarna NL inderdaad nog een hele reeks kansen kreeg).
Het enige wat me aan de wedstrijd verbaasde was dat de Duitsers al die kansen bleven verprutsen. Op een gegeven moment ga je er aan wennen, maar het is natuurlijk niet normaal. Als ze een spits in huis hebben is het heel snel klaar.
Monkey Tonk wrote:Eigenlijk is mijn onderliggende punt dat als je zoveel talent in huis hebt als nu in NL naar boven komt drijven, dat je dan niet deze armoedige speelstijl moet hanteren. Dat zou echt zonde zijn. We zullen zien wat de toekomst brengt.
Bij Koeman's 5-3-2 schuiven de buitenste twee verdedigers een linie op bij balbezit. Dan kun je als tegenstander die overblijvende drie verdedigers heel makkelijk vastzetten, zoals Duitsland in de eerste helft deed, .........
....................
.....................
.......................
Ik vond het wel grappig om Duitsland zo te zien verliezen, vooral omdat ze veel van hun positieve benadering gejat hebben van het Nederlandse voetbal.
GangstaRiB wrote:In balbezit was De Ligt niet gelukkig maar verdedigend in 1 tegen 1 duels komt er niemand langs.
Iniesta wrote:NL speelde ook helemaal niet vanuit 532 gisteren
Mr. Ajax wrote:Iniesta wrote:NL speelde ook helemaal niet vanuit 532 gisteren
Inderdaad... Weet niet welke wedstrijd MT heeft zitten kijken.
En nogmaals - zolang Nederlanders veel balbezit met goed voetbal blijven verwarren wordt het lastig.
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests