ogame oyna
ogame oyna

De toekomst van Oranje

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Re: De toekomst van Oranje

Postby Cruijff » Wed Aug 08, 2018 4:53 pm

Mr. Ajax wrote:
Mano wrote:
Ik denk dat we op termijn een solide achterhoede kunnen opstellen en redelijk goed middenveld.
De zorgen liggen echt voorin. Noem 1 spits die potentie heeft bij de top 20 teams van Europa te komen.
Ik zie hem niet binnen NL.

Pieter Zwart heeft in zijn nieuwe boek een mooie analyse gemaakt van het aantal gespeelde minuten van voetballers die Oranje hebben gehaald en die momenteel actief zijn op het hoogste niveau in de vier grote competities (Engeland, Spanje, Duitsland en Italie), terwijl de voetballers werden verdeeld over twee groepen - verdedigers en aanvallers.

Welk boek is dat?

WP_Legend wrote:Lammers, Sierhuis, Vente... Misschien geen top 20 maar wel top 50 denk ik.

Mano wrote:Sierhuis moet dan wel dit jaar doorbreken in Ajax 1

Klopt. Vente heb ik tot nu toe nog niet vaak genoeg zien spelen, maar Lammers en Sierhuis vind ik echt potentie hebben hoor.
Het is ook maar net wat je referentiekader is. Huntelaar, die moest op hun leeftijd nog zijn eerste doelpunten gaan maken bij AGOVV en De Graafschap. Wat dat betreft loopt Sierhuis tov hem voor op schema.

Bij afwezigheid van Dolberg en het momenteel matige Torinstinct van Huntelaar moet Sierhuis misschien gewoon maar basisspeler worden.
"Why couldn't you beat a richer club? I've never seen a bag of money score a goal."
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Postby Iniesta » Wed Aug 08, 2018 6:59 pm

Daar hoef je toch geen analyse voor te maken? Als je voetbal een beetje volgt had je deze conclusie al wel kunnen maken.
Iniesta

Postby Sandro » Wed Aug 08, 2018 9:29 pm

Ja maar een woord als analyse klinkt interessant. Dat verkoopt.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren,en ook weemoedigheid, die niemand kan verklaren.
Sandro

Postby WP_Legend » Thu Aug 09, 2018 5:40 am

Het boek staat al op m'n verlanglijstje maar is lastig te krijgen hier, in December maar zelf ophalen...

https://dasmag.nl/shop/pieter-zwart-de-val-van-oranje
WP_Legend

Postby WP_Legend » Thu Aug 09, 2018 5:41 am

Het boek staat al op m'n verlanglijstje maar is lastig te krijgen hier, in December maar zelf ophalen...

WP_Legend

Postby WP_Legend » Thu Aug 09, 2018 5:41 am

WP_Legend

Postby Mano » Thu Aug 09, 2018 2:35 pm

Mr. Ajax wrote:Pieter Zwart heeft in zijn nieuwe boek een mooie analyse gemaakt van het aantal gespeelde minuten van voetballers die Oranje hebben gehaald en die momenteel actief zijn op het hoogste niveau in de vier grote competities (Engeland, Spanje, Duitsland en Italie), terwijl de voetballers werden verdeeld over twee groepen - verdedigers en aanvallers. En wat blijkt - terwijl heel Nederland nog overtuigd is dat we nog altijd leuk en fris kunnen aanvallen en dat het verval eerder aan een gebrek aan fysiek, mentaliteit en verdedigend vermogen ligt, zijn er over de afgelopen 10 jaar een hele rits aan Nederlandse verdedigers die aardig wat minuten maken in de grootste competities. Het aantal aanvallers daarentegen is flink gekrompen en is op het moment best nihil te noemen.

dat geloof ik wel.
Ik ken echt geen enkele NL'er verzinnen die aanvallend net even dat extra kan brengen die je nodig hebt om op grote toernooien iets van verschil te maken.
Depay vind ik daar nl. niet onder vallen. Is dik door zijn talentendagen heen en nog steeds enorm wisselvallig.
De laatste van dat niveau zijn Robben en van Persie

Ik zie ook geen aanstormend talent op het gebied van een no.9 of een lekkere buitenspeler.
Ja heel misschien Kluivert maar kans is groter dat hij het pad van El Ghazi en Kishna aan het bewandelen is.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Mano

Postby Cruijff » Thu Aug 09, 2018 10:08 pm

Ricardo Moniz legt de vinger op de zere plek wat betreft het Nederlandse voetbal:

http://www.voetbalinside.nl/item/51719/ ... _zo_goed_a

Maar eigenlijk is hij nog veel te lief en te complimenteus richting Feyenoord.
Jammer dat ik het interview niet meer kan vinden dat RTL7 maakte vóór de wedstrijd. Toen zei hij een aantal interessante dingen en vrijwel alles wat hij voorspelde is uitgekomen.
"Why couldn't you beat a richer club? I've never seen a bag of money score a goal."
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Previous

Return to Oranje Algemeen