Mano wrote:je bent een romanticus.
Ajax kan die jongens geen salaris van 3 à 4mio per jaar bieden. Je kosten structuur ligt dan veels te hoog. Als je dan niet succesvol bent, droogt je vermogen snel op.
Daarnaast wil je als voetballer naar de grootste competities binnen Europa. Je speelt alleen tegen PSV op niveau en in de CL. dat zijn, kort door de bocht, 12 potjes per seizoen (en dan ga ik er even vanuit dat ze ver komen in de CL)
De rest is op een guur veld in Groningen of Venlo in de regen voor 8.000 man.
Tegen VVV ballen voor 4 miljoen per jaar??? dat is niet reëel.
No, it's not gonna happen!
maar ik stap even in jouw droom.
Als het moet gebeuren, moet het dit seizoen gebeuren. Na dit seizoen wordt de hele basis 11 verkocht.
De Ligt, de Jong, Dolberg, Neres, Ziyech, vd Beek (no.12), Mazraoui, Tagliafico, en Onana.
Blind, Schone en misschien Tadic zullen blijven. Al denk ik dat Tadic ook wordt opgehaald.
Je zal jong Ajax moeten overhevelen met 3 a 4 gerichte aankopen.
Wederom van het niveau dat je nu verkoopt.
Wordt een pittige kluif voor Ajax.
Ik ben al blij als ze kampioen worden, dat is inmiddels alweer veel te lang geleden
In NL zegt men altijd dat het niet kan. Tenzij het om waterbouwkunde gaat, want daar is de nood wel aan de man en zijn de gekste oplossingen welkom. Meteen wereldtop. Maar verder is vooral het vieren van middelmaat. Wat is daar nou voor leuks aan? Het is toch veel leuker als Ajax wel wereldtop is?
De vraag is: hoe kan het wel? Er is altijd een oplossing. Real Madrid was een tijd geleden zo goed als failliet, Waarom kan het daar wel?
Hier een rijtje NBA spelers:
http://www.espn.com/nba/salaries De top 129 in de NBA verdient >= 10 miljoen per jaar. De top 202 verdient >= 5 miljoen per jaar. Dat zijn echt niet allemaal geweldige spelers.
In de jaren zeventig stelde de NBA niks voor, en hoorde de eredivisie bij de beste competities ter wereld... Het beleid van de NBA is helemaal verandert, en in NL laat men dat soort zaken op zijn beloop.
Als de competitie top is, dan kun je die internationaal verkopen qua tv-gelden etc. Als je telkens je beste spelers verkoopt hol je de waarde van de competitie steeds meer uit. Als je terug investeert en je beste spelers langer houd, krijgt je product weer meer waarde.
Je moet ergens beginnen.