mattie wrote:Mr. Ajax wrote:Gaat het nog wat worden zondag tegen de Fransen?
Snapt iemand uberhaupt hoe dat hele competitie in elkaar zit? Onredelijk ingewikkeld vind ik...

Nr 1 plaatsen zich en de rest gaat de koker in en wordt verdeeld in Poules..
Helemaal niet. De winnaar van de NL heeft in principe nog niks. Behalve een leuk geldbedrag.
Leidend is nog steeds de "normale" kwalificatie. Daarbij kwalificeren zich 20 landen. De overige 4 landen plaatsen zich via de Nations League.
Van die 4 landen komt er 1 uit divisie A, B, C, D. Als iedereen uit divisie A zich via de reguliere kwalificatie al geplaats heeft voor het EK (weet niet of dat theoretisch mogelijk is) dan nemen de beste landen uit divisie B die plekken over in de NL play off.
Maar stel nou dat bijv Frankrijk de NL wint, maar zich niet plaatst via de "normale kwalificatie" dan zullen ze toch echt nog de NL play offs moeten spelen.
De NL is zo een vangnet voor "grote landen" die zich onverhoopt niet via de normale route weten te kwalificeren voor het EK. Aan de andere kant hebben de kleine landen nu ook een serieuzere kans om zich te kwalificeren, immers de winnaar uit divisie D zal deelnemen aan het EK.
Prima systeem hoor wat mij betreft, ik zie eigenlijk geen addertjes onder het gras of nadelen aan dit systeem.