ogame oyna
ogame oyna

Erik ten Hag

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Re: Erik ten Hag

Postby Jöhnk » Mon Oct 07, 2019 5:13 pm

wimpey wrote:
Ajax Rules wrote:Ik weet niet of hij nou zozeer didactische vaardigheden mist. Ik vind hem altijd heel helder en communicatief.

Denk dat hij persoonlijkheid en kennis ontbeert. Goed lullen is leuk, maar er moet wel iets zinvols gezegd worden. Moet lekker met Bassie gaan golfen. Gelukkig is Ajax nu wel in bekwame handen.

Blind vertelt altijd in heel wollig taalgebruik hele simplistische dingen, waarbij hij regelmatig terugvalt op stopwoordjes. Ik vind hem niet bijster snugger overkomen. Voor Van Basten geldt hetzelfde.

De kunst is juist: in eenvoudige taal moeilijke dingen uitleggen. Van Gaal en Cruijff hebben nog nooit een correcte zin geformuleerd maar kunnen wel de inhoud, die in hun geval verder gaat dan dat ze iets wel interessant vinden, overbrengen. Dat is knap.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Postby Ajax Rules » Mon Oct 07, 2019 8:17 pm

Mmm.... ik herken me daar echt niet in. Noch in je typering van Blind, noch in die van JC.

Ik vind Cruijff echt niet sterk in het overbrengen van zijn punt. En dat heeft niet met grammatica oid te maken.
Een wet is een mening met een wapen
Ajax Rules

Postby Cruijff » Mon Oct 07, 2019 8:49 pm

wimpey wrote:
Ajax Rules wrote: Ik schaal Ten Hag sowieso hoger in dan "Cruijff de trainer" (al vond ik Cruijff zeker niet slecht en sowieso een sieraad voor het voetbal). Zijn prestaties zijn in mijn ogen duidelijk indrukwekkender (bij Ajax heeft Cruijff het in mijn ogen zelfs ronduit matig gedaan)

Ja, dat weten we inmiddels...

Idd, dit riedeltje kennen we inmiddels wel van je. :smallgrin.gif:

wimpey wrote:
Ajax Rules wrote:Ik weet niet of Blind nou zozeer didactische vaardigheden mist. Ik vind hem altijd heel helder en communicatief.

Denk dat Danny Blind persoonlijkheid en kennis ontbeert. Goed lullen is leuk, maar er moet wel iets zinvols gezegd worden. Moet lekker met Bassie gaan golfen. Gelukkig is Ajax nu wel in bekwame handen.

Je weet dat in de huidige organisatiestructuur Danny Blind opnieuw een vrij dikke vinger in de pap heeft?
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Postby wimpey » Tue Oct 08, 2019 7:13 am

Cruijff wrote: Je weet dat in de huidige organisatiestructuur Danny Blind opnieuw een vrij dikke vinger in de pap heeft?

Gelukkig niet in operatieve zin. Daar lijkt men bij Ajax na Blind's 12 ambachten en 13 ongelukken wel van doordrongen te zijn: hou 'm weg van de werkvloer.

Ik vind AR's judgement v.w.b. Dani de Wit en Dani Blind een tikkie raar...

Anyway: Erik ten Hag. :biggthumpup.gif:
wimpey

Postby Ajax Rules » Tue Oct 08, 2019 2:54 pm

wimpey wrote:Ik vind AR's judgement v.w.b. Dani de Wit en Dani Blind een tikkie raar...

Het zou interessanter zijn als je zegt wat je precies raar vindt.

Vrijwel altijd hebben dit soort opmerkingen te maken met een karikatuur van de stellingname. B.v. over Dani de Wit hebben meerderen gedaan alsof ik "lyrisch" was over Dani de Wit, terwijl ik ONDUBBELZINNIG en HERHAALDELIJK heb opgemerkt dat ik Dani de Wit geen Ajax-niveau vond. Idem over Blind. Ik zeg expliciet dat ik zijn aanstelling bij Ajax en Oranje ONBEGRIJPELIJK vond.

Wat ik doe (zowel in casu De Wit als in casu Blind Sr.) is bepaalde nuances brengen. Dat zijn hele duidelijke, concrete nuances waar je eventueel een reactie op kunt geven. Over Dani de Wit heb ik bijvoorbeeld gezegd dat hij helemaal geen "niveautje Helmond Sport" is en heb ik een aantal kwaliteiten genoemd. Ben je het niet eens met de door mij genoemde kwaliteiten? Zo wel, dan zijn we het volledig met elkaar eens. Maar kennelijk heb jij het nodig om een soort valse tegenstelling op te roepen en werkt het hier statusverhogend om zo denigrerend mogelijk te doen over deze speler.

Idem over Blind Sr. Ik erken volmondig dat hij als trainer overal heeft gefaald en dat ik hem als beleidsmaker dus nooit zou aanstellen (zeker niet bij een club als Ajax). Ik merk slechts op dat hij niet tien of twintig jaar heeft meegedraaid als trainer en dat ik daarnaast ook een aantal kwaliteiten bij hem meen te zien. Maar ook op die kwaliteiten ga je met geen woord in. Dus voor de goede orde: Ik vind Blind Sr. geen goede trainer. Ik hou slechts REKENING met de MOGELIJKHEID dat hij meer in zijn mars heeft dan het nu laat aanzien, omdat ik een aantal positieve eigenschappen bij hem meen te zien.
Een wet is een mening met een wapen
Ajax Rules

Postby Cruijff » Tue Oct 08, 2019 3:20 pm

Maar AR, je spreekt het vermoeden uit dat Danny Blind, de trainer Danny de Blind, bovengemiddeld veel in huis heeft.

Ajax Rules wrote:
Cruijff wrote:
Ajax Rules wrote:
Blind's aanstelling bij Ajax (en ook bij Oranje) was weliswaar belachelijk (want daar moeten BEWEZEN vakmensen worden aangesteld), maar ik zie nog steeds kwaliteiten bij hem en vind het nog te vroeg om hem als trainer definitief af te schrijven .

Want jij ziet hem nog wel een comeback in het trainersvak maken??

Nee, dat niet.

Maar ik vind het veel te vroeg om hem te kwalificeren als absolute prutser. Integendeel, ik vermoed nog steeds dat hij bovengemiddeld veel in huis heeft .

Maar wat is 'het gemiddelde' in de voetballerij dan wel niet? :confused.gif: Aad de Mos ofzo? :confused.gif:
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Postby Peter » Wed Oct 09, 2019 8:11 am

We hebben het een heel seizoen lang (dus dat zijn best veel wedstrijden, AR) mogen aanschouwen. PSV pakte 82 puntjes en Ajax eindigde in de competitie op een vierde plek. 60 puntjes. 10x verloren en 6x gelijk met erbarmelijk voetbal. Een resultaat dat we sindsdien niet meer hebben weten te realiseren. Vanaf 1966 is het overigens 1x voorgekomen dat we minder punten haalden in de competitie. Met jongens als Heitinga, Maduro, Sneijder, Vermaelen, Pienaar, half jaartje Huntelaar, Nigel de Jong, Trabelsi, Grygera, Babel is dat wel echt een puik resultaat.

Oftewel, de man met bovengemiddelde kwaliteiten heeft het op één na slechtste punten totaal gerealiseerd in de historie van professioneel Ajax.
Peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Postby Peter » Wed Oct 09, 2019 8:19 am

Aad de Mos deed het veel beter als trainer van Ajax, Cruijff. Van Basten trouwens ook.

Je hebt het hier over het niveau Jan Wouters.

Ik denk dat het ook dit lijstje is qua slechtste trainers van Ajax ooit: Jan Wouters, Danny Blind, Koster.

En Ten Hag? Ja, die staat wel in de top. :smallgrin.gif:
Peter

Postby Boabdil » Wed Oct 09, 2019 9:52 am

Ohnee, niet weer de Danny Blind discussie. Dalijk komt LucaS weer vertellen dat DB het prima heeft gedaan met het winnen van de play-offs en de beker. :smallgrin.gif:
Boabdil

Postby Duke » Wed Oct 09, 2019 9:54 am

Genoeg over Danny hier inderdaad. Verder over EtH.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Postby Peter » Wed Oct 09, 2019 10:45 am

Liet ik me toch weer even meeslepen! :biggthumpup.gif:

Enige puntje van kritiek vind ik wel dat we met Ten Hag wel te maken hebben met iemand die de doorstroom wat blokkeert. Jongens als Lang, Gravenberch, Traoré en Schuurs moeten meer speeltijd krijgen. Het laten invallen van Siem de Jong vind ik helemaal niks. Ook dat een Labyad nu de laatste tijd weer bij de selectie zit is een doorn in m'n oog. En ja ik snap ook dat die jongens in Jong Ajax spelen en dan niet altijd bij de selectie kunnen zitten, maar gelet op het aantal wedstrijden en het spelverloop kun je andere keuzes maken.
Peter

Postby Boabdil » Wed Oct 09, 2019 10:51 am

Mwah, hij liet vorig seizoen Eiting, Ekkelenkamp en Mazrouai spelen en dit seizoen is Dest onder hem doorgebroken met een vaste basisplaats.
Boabdil

Postby Lionel » Wed Oct 09, 2019 11:03 am

Peter wrote:Liet ik me toch weer even meeslepen! :biggthumpup.gif:

Enige puntje van kritiek vind ik wel dat we met Ten Hag wel te maken hebben met iemand die de doorstroom wat blokkeert. Jongens als Lang, Gravenberch, Traoré en Schuurs moeten meer speeltijd krijgen. Het laten invallen van Siem de Jong vind ik helemaal niks. Ook dat een Labyad nu de laatste tijd weer bij de selectie zit is een doorn in m'n oog. En ja ik snap ook dat die jongens in Jong Ajax spelen en dan niet altijd bij de selectie kunnen zitten, maar gelet op het aantal wedstrijden en het spelverloop kun je andere keuzes maken.

Snap je punt. Maar die jongens mogen na een x-aantal keer spelen in Ajax 1 (ongeacht het aantal minuten) niet meer in Jong Ajax spelen.
IK GELOOF!!!!!!
Lionel

Postby Lionel » Wed Oct 09, 2019 11:04 am

https://www.vi.nl/audio/podcast-over-aj ... -plan-voor

Volgens de Ajax-Watcher heeft EtH een geweldige band met Tadic en Ziyech. Volgens de Telegraaf niet. Ik neig toch sterk de Telegraaf te geloven :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!
Lionel

Postby Peter » Wed Oct 09, 2019 11:25 am

Lionel wrote:
Peter wrote:Liet ik me toch weer even meeslepen! :biggthumpup.gif:

Snap je punt. Maar die jongens mogen na een x-aantal keer spelen in Ajax 1 (ongeacht het aantal minuten) niet meer in Jong Ajax spelen.

De regels zijn wel aardig soepel.

21 en 22-jarigen: 7 Eredivisieduels
20 jaar en jonger: 18 Eredivisueduels.

En uiteraard mag je niet meer deelnemen in dezelfde ronde. Oftewel, op vrijdag bij Jong Ajax spelen en daarna bij de wedstrijdselectie van Ajax-1 op zondag is niet toegestaan.

Lang, Gravenberch en Traoré zijn 20 of jonger. Oftewel, die kunnen 18x invallen voordat ze worden 'beboet'.
Peter

Postby Lionel » Wed Oct 09, 2019 11:53 am

Denk dat de keuze is om te spelen bij JA of invallen bij Ajax-1.

Zeker thuis kan je prima een keer met Traore of Gravenberch starten.
IK GELOOF!!!!!!
Lionel

Postby Duke » Wed Oct 09, 2019 2:32 pm

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Previous

Return to Algemene Zaken