ogame oyna
ogame oyna

Portugal

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Re: Portugal

Postby Cruijff » Wed Jun 20, 2018 3:44 pm

Paar interessante wetenswaardigheden over Cristiano Ronaldo:

De voetballer was een nakomertje, een ongewenst kind. Zijn moeder probeerde een abortus op te wekken door donker bier te drinken en door te rennen tot ze niet meer kon, biechtte ze op in haar biografie. Maar het kind werd geboren, en het werd Cristiano Ronaldo genoemd, een vernoeming naar de Amerikaanse president Ronald Reagan.

Ajax
Er kwam een moment dat Cristiano Ronaldo zijn geboorte-eiland ontsteeg. Opnieuw was het zijn peetvader Fernão Sousa die hem naar eigen zeggen verder bracht. ‘Ik had graag gewild dat hij naar Ajax was gegaan’, vertelt Sousa, bij een kop koffie in de bar bij het CR7-museum. ‘Ik wist dat daar een goede jeugdopleiding zat. En er speelde daar nog een Portugees. Kom, hoe heet hij ook alweer. Dani! Maar ja, ik had in Amsterdam geen contacten.’

Sousa kende wel de plaatsvervangend procureur-generaal op Madeira, een man met ingangen bij Sporting in Lissabon. Het lijntje werd gelegd, Ronaldo mocht langskomen en hij werd geselecteerd.

https://www.volkskrant.nl/sport/cristia ... ~bbf0f3e4/
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Postby De Dominee » Wed Jun 20, 2018 4:23 pm

Zo! Dat is verdomme ff zonde.
Face your fears and live your dreams, No Fear.
De Dominee

Postby Wie kent Cees de Wolf nog? » Wed Jun 20, 2018 8:25 pm

Helemaal als je bedenkt dat ie dan in seizoen 2002-2003 bij ons gespeeld had (na dat seizoen ging hij van Sporting naar Man U). Het jaar waarin we de kwartfinale CL haalden...
Wie kent Cees de Wolf nog?

Postby Marillion » Wed Jun 20, 2018 8:59 pm

Kleine kanttekening. In zijn eerste jaren was het allemaal een stuk minder effectief. Hij maakte nogal eens een schaar te veel. Dat enorm doeltreffende wat hij tegenwoordig heeft is pas later gekomen.

Maar we hadden misschien wel een plekje voor 'm gehad
Nil volentibus arduum
Marillion
Site Admin

Postby Sandro » Wed Jun 20, 2018 9:23 pm

Marillion wrote:Kleine kanttekening. In zijn eerste jaren was het allemaal een stuk minder effectief. Hij maakte nogal eens een schaar te veel. Dat enorm doeltreffende wat hij tegenwoordig heeft is pas later gekomen.

Maar we hadden misschien wel een plekje voor 'm gehad

Als je ziet wie er in die kwartfinale op het veld stonden dan kun je je dat inderdaad afvragen.

Ipv Van der Meyde is dan mijn eerste gedachte. Maar die deed het op dat moment zeker niet onaardig.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren,en ook weemoedigheid, die niemand kan verklaren.
Sandro

Postby Yopii » Wed Jun 20, 2018 10:37 pm

Sandro wrote:Ipv Van der Meyde is dan mijn eerste gedachte. Maar die deed het op dat moment zeker niet onaardig.

Huh? Die kon er geen reet van. :excited.gif:
Yopii

Postby WP_Legend » Thu Jun 21, 2018 2:38 am

Yopii wrote:
Sandro wrote:Ipv Van der Meyde is dan mijn eerste gedachte. Maar die deed het op dat moment zeker niet onaardig.

Die speelde één wedstrijd goed en toen was ie weg... we hebben hier de polonaise gelopen toen ie wegging.
WP_Legend

Postby Sandro » Thu Jun 21, 2018 7:12 am

Yopii wrote:

Ronaldo was toen 17 ofzo he, en nog lang niet de speler die hij later werd. Na 1 seizoen was hij waarschijnlijk ook alweer weg geweest. Als het verhaal waar is natuurlijk...
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren,en ook weemoedigheid, die niemand kan verklaren.
Sandro

Postby Gezond verstand » Fri Jun 22, 2018 9:30 am

Yopii wrote:

Die was een wedstrijd geweldig, en dan weer 6 baggerslecht, daarna weer een geweldige wedstrijd, en de volgende 5 stond hij in het veld als Justin Kluivert tegen een topclub.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt
Gezond verstand

Postby Marillion » Sat Jul 21, 2018 12:14 pm

Die paar klappen hebben uiteindelijk waarschijnlijk tot een dikker contract geleid:

Dost verrast met nieuw contract tot medio 2021 bij Sporting Lissabon

Bas Dost heeft zaterdag toch zijn contract verlengd bij Sporting Lissabon. De 29-jarige spits zei eerder nog te willen vertrekken bij de Portugese club naar aanleiding van de aanval door hooligans in mei."Ik ben hier nog niet klaar", aldus Dost tegenover het AD. Hij tekende een nieuwe verbintenis die tot medio 2021 loopt. Zijn oude contract liep tot de zomer van 2020.

Dost liep eind vorig seizoen een flinke hoofdwond op toen Sporting-hooligans na een training het complex van de club bestormden. Naar aanleiding van dat incident was hij aanvankelijk van plan zijn contract te laten ontbinden. De oud-speler van sc Heerenveen en Heracles Almelo heeft na een gesprek met de nieuwe voorzitter Sousa Cintra en de nieuwe trainer José Peseiro echter besloten alsnog te blijven. "Ik ben hier heel blij mee", zei Dost. "Ik wil nu alleen maar vooruit kijken. Ik heb hier twee jaar geleden getekend en ben van deze club gaan houden. Het is een moeilijke tijd geweest, maar het gevoel dat ik hier op mijn plek ben overheerst."

Trainingskamp
Eerder deze maand leek een vertrek van Dost een kwestie van tijd, want hij ontbrak in de Sporting-selectie die op trainingskamp naar Zwitserland ging. Eind juni vertrok bovendien de omstreden voorzitter Bruno de Carvalho, die er niets voor voelde om Dost en de andere spelers met een vertrekwens te laten gaan.

Naar aanleiding van de aanval door de hooligans besloten trainer Jorge Jesus en spelers Rui Patricio en William Carvalho tegen de wens van de voorzitter in te vertrekken. Naast Dost lieten ook Gelson Martins en Bruno Fernandes weten hun contract te willen beëindigen. Sporting stelde Sinisa Mihajlovic aan als opvolger van Jesus, maar voorzitter Sousa Cintra stuurde de Serviër al na negen dagen weg. Dost liet bondscoach Ronald Koeman in april weten zich niet langer beschikbaar te stellen voor Oranje, omdat hij zich niet gewaardeerd voelde. De lange aanvaller kwam tot achttien interlands en scoorde één keer.

Bron: nusport.nl
Nil volentibus arduum
Marillion
Site Admin

Previous

Return to Buitenlands Voetbal