ogame oyna
ogame oyna

Frenkie de Jong

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Re: Frenkie de Jong

Postby Gezond verstand » Mon Jan 28, 2019 2:08 pm

raymon wrote:
Welke wedstrijden dan?

Genoeg, zoek de statistieken en beelden van het jaar Keizer bij Jong Ajax maar eens op. Ook op Wiki staat het trouwens, dat hij bij Jong Ajax vleugelverdediger was.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt
Gezond verstand

Postby raymon » Mon Jan 28, 2019 2:42 pm

Gezond verstand wrote:
raymon wrote:
Welke wedstrijden dan?

Genoeg, zoek de statistieken en beelden van het jaar Keizer bij Jong Ajax maar eens op. Ook op Wiki staat het trouwens, dat hij bij Jong Ajax vleugelverdediger was.

Heb ik gedaan vanwaar mijn vraag. In alle wedstrijden die ik heb opgezocht stond hij of op het middenveld of linksbuiten. Dus geef even een paar van die vele wedstrijden door.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17

Postby WP_Legend » Sat Feb 02, 2019 1:22 pm

Uitschieter Frenkie de Jong

Geen idee of deze al geplaatst was, maar hij is best interessant, de reden dat hij 75M waard is kennelijk...
WP_Legend

Postby Historicus » Sat Feb 02, 2019 3:09 pm

[/quote] Dat was in de tijd dat iedere club maximaal 2 of 3 buitenlanders mocht opstellen, Ajax en Feyenoord bestonden voor 90% uit Nederlanders. Er was bij buitenlandse clubs veel minder plek om die reden, daarnaast waren veel spelers ook aan Nederland gebonden omdat ze hier naast hun bestaan als profvoetballer een eigen zaak hadden, denk o.a. aan Sjaak Swart & Coen Moulijn.[/quote]

Plus dat in Engeland en Spanje alleen Britten en Spanjaarden mochten voetballen. Cruijff wilde best naar Engeland, maar dat kon niet en de Spaanse competitie werd pas in de nadagen van Franco opengesteld voor buitenlanders.
Historicus

Postby Historicus » Sat Feb 02, 2019 3:10 pm

Peter Bosz onlangs tegen Voetbal International (het blad): "Ik vond dat Frenk te veel liep met de bal. De consequentie daarvan is dat je schoppen krijgt. Dat zie je nu ook: elke wedstrijd gebeurt het wel een of twee keer dat hij schop krijgt. Een flinke schop. Ik ben bang dat hem overkomt wat Diego Maradona overkwam”, legt hij uit.
Historicus

Postby Mr. Ajax » Sat Feb 02, 2019 4:02 pm

Deze is ook mooi:

"‘Weet je wanneer ik zag hoe goed Frenk was? Toen ik hem in de training als linker centrale verdediger gebruikte. Als ik [de basisploeg] hoog druk wilde laten zetten, liet ik Diederik Boer de bal geven aan Frenkie. En ja hoor, Frenkie deed een lichaamsbeweging en liep zo drie, vier man voorbij.

Ik zei: godverdomme Frenk, dat doe je in de wedstrijd toch ook niet? Zei hij: ‘Waarom niet?’ En daarna deed hij het inderdaad gewoon weer. Voor de oefening destijds was het niet goed [want Bosz wilde een wedstrijd nabootsen; De Jong deed dingen die niemand anders deed], maar hij kón dat gewoon. Daarom bracht ik hem ook in de finale in. Omdat ik wist: hij durft met de bal aan de voet erin te gaan."
- Fiat Justitia Ruat Caelum -
Mr. Ajax

Postby Monkey Tonk » Thu Feb 07, 2019 9:38 pm

Nke wil meteen dat hij met 'Frenkie' op het shirt gaat lopen. Volgens mij kan hij daar beter een paar jaar mee wachten.
Monkey Tonk

Postby LucaS » Thu Feb 07, 2019 10:06 pm

Ik zie volop quotes voorbij komen over Barcelona zus en Barcelona zo. Het idee was toch knoop doorhakken zodat hij zich weer 100% met Ajax kon bezig houden?
“The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.”
― Neil deGrasse Tyson
LucaS

Postby Sandro » Thu Feb 07, 2019 10:29 pm

Dat je die quotes voorbij ziet komen wil nog niet zeggen dat hij zich niet 100% op Ajax richt.
Sandro

Postby Gezond verstand » Fri Feb 08, 2019 4:00 am

Monkey Tonk wrote:Nke wil meteen dat hij met 'Frenkie' op het shirt gaat lopen. Volgens mij kan hij daar beter een paar jaar mee wachten.

De Jong wil het zelf liever niet.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt
Gezond verstand

Postby WP_Legend » Fri Feb 08, 2019 5:32 am

Sandro wrote:Dat je die quotes voorbij ziet komen wil nog niet zeggen dat hij zich niet 100% op Ajax richt.

Bovendien 'Werken' voetballers zowiezo niet zo veel... ze trainen een paar uurtjes per dag en voor de rest zitten ze een beetje op hun computer te spelen... het is niet alsof ze 9 uur per dag op kantoor zijn.
WP_Legend

Postby InnerHarbour » Fri Feb 08, 2019 8:51 am

Monkey Tonk wrote:Nke wil meteen dat hij met 'Frenkie' op het shirt gaat lopen. Volgens mij kan hij daar beter een paar jaar mee wachten.

Mmmmmm "Cartero" achterop zijn shirt lijkt mij wel wat.
YNWA
InnerHarbour

Postby wimpey » Fri Feb 08, 2019 9:13 am

:smallgrin.gif:

Verdient evenveel straks als alle cartero's van postNL bij elkaar!!
wimpey

Postby Yopii » Mon Feb 11, 2019 12:07 pm

Wat een interessante discussie toch. :excited.gif:

Hopelijk speelt 'Frenkie' bij Barcelona meer dan vijf aardige wedstrijden per jaar, blijft hij bovendien fit in plaats van dat hij steeds pijntjes heeft, anders zetten ze hem zo bij het vuilnis.
Yopii

Postby Toppie » Mon Feb 11, 2019 10:08 pm

:blackcat.gif: in de zak :blush.gif:
Toppie

Previous

Return to Ajax Spelers