ogame oyna
ogame oyna

F1

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Re: F1

Postby Monkey Tonk » Tue Nov 14, 2017 10:23 am

Thijs wrote:Zappte gisteren even langs Ziggo, maar wat is dat voor een walgelijke fapshow geworden over Verstappen? Ineens zelfs Dirk Kuyt in beeld die nog even zijn complimenten moest uitdelen.

Plaatsvervangende schaamte hoe iedereen daar al soppend in de studio zit omdat de heilige Max daar zit. Hoop dat 'ie volgende keer een lekke band heeft en z'n ANWB-abonnement verlopen is. :666.gif:


lol

We moeten toch wat zonder Ajax, en Cruijff, en Nederlands voetbal?
User avatar
Monkey Tonk
 
Posts: 6633
Joined: Fri Sep 19, 2003 6:54 pm
Location: route 66

Re: F1

Postby LucaS » Tue Nov 14, 2017 1:01 pm

Ajax en Nederlands voetbal is er gewoon nog elke week.
'Dat is het mooie van Europees voetbal, je zag na afloop alleen maar stervende Duitsers op het veld liggen - Valentijn D.
User avatar
LucaS
 
Posts: 48202
Joined: Tue Mar 09, 2004 1:13 pm
Location: Amsterdam

Re: F1

Postby Monkey Tonk » Tue Nov 14, 2017 1:13 pm

Volgens mij niet hoor.
User avatar
Monkey Tonk
 
Posts: 6633
Joined: Fri Sep 19, 2003 6:54 pm
Location: route 66

Re: F1

Postby LucaS » Tue Nov 14, 2017 1:35 pm

Je bent ook ver weg, dat is het misschien
'Dat is het mooie van Europees voetbal, je zag na afloop alleen maar stervende Duitsers op het veld liggen - Valentijn D.
User avatar
LucaS
 
Posts: 48202
Joined: Tue Mar 09, 2004 1:13 pm
Location: Amsterdam

Re: F1

Postby zeux » Wed Nov 15, 2017 9:46 am

Zo te lezen doet Max voor spek en bonen mee in Abu Dhabi. Hij mag het met dezelfde auto doen als in Brazilië, die al een turboprobleem had, terwijl er geen nieuwe onderdelen zijn mocht er iets mis gaan, dus zal hij meer op 'safe' moeten rijden om een toch al brak apparaat niet teveel te belasten. :neutral.gif: :biggrin.gif:

Red Bull zonder reserve-onderdelen Renault-motor naar Abu Dhabi
Foto: ANP
Gepubliceerd: 15 november 2017 09:01
Laatste update: 15 november 2017 09:12

In de laatste Grand Prix van het jaar heeft Red Bull Racing niet de beschikking over reserveonderdelen voor de motor. Het team van Max Verstappen moet hopen dat er geen defecten ontstaan tijdens de trainingen of kwalificatie.
"We zijn blij dat de motors de race in Brazilië overleefd hebben", zegt Red Bull-teambaas Christian Horner tegen Auto, Motor und Sport. "We kunnen dezelfde auto's gebruiken in Abu Dhabi."

Bij de Grand Prix in Sao Paulo reed Verstappen met een verouderde MGU-H in zijn motor, nadat de turbolader gescheurd was in de dagen voor de race. Op Interlagos kwam Verstappen niet in de buurt van de podiumplaatsen en moest hij genoegen nemen met de vijfde plek.

Alle auto's die gebruik maken van een Renault-motor hebben dit seizoen al vaak van krachtbron moeten wisselen. Verstappen en zijn teamgenoot Daniel Ricciardo hebben al zes motoren gebruikt. Nico Hülkenberg en Carlos Sainz rijden bij Renault inmiddels met hun vijfde motor. De auto's van Toro Rosso, die momenteel bestuurd worden door Pierre Gasly en Brandon Hartley, hebben respectievelijk vijf en zeven motoren nodig gehad.

Hartley viel in Brazilië uit met een motorprobleem. De Nieuw-Zeelander moet hopen dat dit opgelost wordt voor de race in Abu Dhabi. Op nieuwe onderdelen hoeft hij niet te rekenen.

Coureur hoopt dat teamgenoot Ricciardo blijftZie ook: Verstappen vertrouwt op goede relatie tussen Red Bull en Renault
Klein mirakel
"We moeten er niet aan denken dat we schade oplopen of dat er in de training in Abu Dhabi iets misgaat", zegt Horner. "Daar willen we het niet op aan laten komen, want het wordt een dure klus om dat op te lossen."

Als dat wel gebeurt, moeten de motoronderdelen gerepareerd worden, of moeten er gebruikte onderdelen van de teams Toro Rosso of Renault geleend worden.

Horner is desondanks erg te spreken over het werk van Renault. "Wat de monteurs van Renault hebben gepresteerd, is een klein mirakel. Ze zijn al weken bezig om oude onderdelen gereed te maken voor de nieuwe auto."

De Grand Prix van Abu Dhabi wordt op zondag 26 november om 17.00 uur Nederlandse tijd verreden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
User avatar
zeux
 
Posts: 17903
Joined: Wed Dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1

Postby Duke » Wed Nov 15, 2017 10:41 am

Dan moeten we maar hopen dat het regent in Abu Dhabi. :neutral.gif:

Maar dit is natuurlijk een afgang voor Renault, hoe vriendelijk Horner ook is. Vijf tot zeven motoren nodig in een seizoen, ongelofelijk. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
User avatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
 
Posts: 30243
Joined: Mon Apr 19, 2004 10:09 am

Re: F1

Postby brigade zuid » Wed Nov 15, 2017 12:29 pm

En dan zou over een paar maanden alles opeens top moeten zijn? Kan het amper geloven. Met die Renault shit kun je geen kampioen worden lijkt me.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16
 
Posts: 20522
Joined: Mon Apr 26, 2004 10:51 pm

Re: F1

Postby elliquido » Wed Nov 15, 2017 2:59 pm

we rijden formule 1, en we hebben geen onderdelen meer. klikt een beetje vreemd niet>?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
User avatar
elliquido
 
Posts: 4343
Joined: Tue Feb 10, 2004 5:03 pm

Re: F1

Postby Monkey Tonk » Sat Nov 18, 2017 9:16 am

elliquido wrote:we rijden formule 1, en we hebben geen onderdelen meer. klikt een beetje vreemd niet>?


Geen betrouwbare nieuwe onderdelen meer, zoals bleek in Mexico. Niet alleen dat, maar ze hebben de motor dus gewoon op veilig gezet voor Braziie zodat ze de eindstreep zouden halen.


Terzijde, F1 krijgt binnen een jaar of tien sterke concurrentie. Telsa heeft net een electrische sportauto geintroduceerd die 400 km/uur haalt. Het is wel leuk dat F1 terug wil naar luidere motoren en V8 of V12's, maar als electrische autos straks harder gaan is de glans ervanaf.
User avatar
Monkey Tonk
 
Posts: 6633
Joined: Fri Sep 19, 2003 6:54 pm
Location: route 66

Re: F1

Postby GangstaRiB » Sat Nov 18, 2017 9:36 am

Monkey Tonk wrote:
elliquido wrote:we rijden formule 1, en we hebben geen onderdelen meer. klikt een beetje vreemd niet>?


Geen betrouwbare nieuwe onderdelen meer, zoals bleek in Mexico. Niet alleen dat, maar ze hebben de motor dus gewoon op veilig gezet voor Braziie zodat ze de eindstreep zouden halen.


Terzijde, F1 krijgt binnen een jaar of tien sterke concurrentie. Telsa heeft net een electrische sportauto geintroduceerd die 400 km/uur haalt. Het is wel leuk dat F1 terug wil naar luidere motoren en V8 of V12's, maar als electrische autos straks harder gaan is de glans ervanaf.


Ik moet zeggen dat de Formule E nu al leuk om te zien is. Het geluid ontbreekt, maar het is wel een spannende race klasse.

En wat bedoel je met 'harder gaan'? Ik bedoel, er zijn talloze voertuigen die harder gaan dan F1 auto's. Electrische aandrijving is al zo oud als elektriciteit bestaat. Elektromotoren hebben een enorme torsiekracht, geen verliezen in aandrijving en geen thermische inefficientie (brandstofmotoren zijn misschien maar 25% efficient om een auto aan te drijven, de rest is ongebruikte warmte energie). Dus qua prestaties liggen elektromotoren ver voor op conventionele verbrandingsmotoren, alleen de energiedichtheid is een probleem waardoor je grote en zware accu's nodig hebt. Maar voor een race van 70 ronden, wint een elektrische auto in bijna alle gevallen.
GangstaRiB
 
Posts: 11826
Joined: Sun Mar 13, 2005 10:44 pm
Location: Purmerend

Re: F1

Postby zeux » Sat Nov 18, 2017 10:13 am

GangstaRiB wrote:Ik moet zeggen dat de Formule E nu al leuk om te zien is. Het geluid ontbreekt, maar het is wel een spannende race klasse.

En wat bedoel je met 'harder gaan'? Ik bedoel, er zijn talloze voertuigen die harder gaan dan F1 auto's. Electrische aandrijving is al zo oud als elektriciteit bestaat. Elektromotoren hebben een enorme torsiekracht, geen verliezen in aandrijving en geen thermische inefficientie (brandstofmotoren zijn misschien maar 25% efficient om een auto aan te drijven, de rest is ongebruikte warmte energie). Dus qua prestaties liggen elektromotoren ver voor op conventionele verbrandingsmotoren, alleen de energiedichtheid is een probleem waardoor je grote en zware accu's nodig hebt. Maar voor een race van 70 ronden, wint een elektrische auto in bijna alle gevallen.


En minder kwetsbare onderdelen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
User avatar
zeux
 
Posts: 17903
Joined: Wed Dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1

Postby Monkey Tonk » Sat Nov 18, 2017 10:22 am

GangstaRiB wrote:Maar voor een race van 70 ronden, wint een elektrische auto in bijna alle gevallen.


Is dat nu al zo? Ik heb electrische motoren niet echt gevolgd. Het gaat natuurlijk ook om snelle acceleratie, en die was volgens mij bij electriciteit een stuk minder. De nieuwste Tesla accelereert zeer snel vanuit stilstand.
User avatar
Monkey Tonk
 
Posts: 6633
Joined: Fri Sep 19, 2003 6:54 pm
Location: route 66

Re: F1

Postby GangstaRiB » Sat Nov 18, 2017 4:53 pm

Monkey Tonk wrote:
GangstaRiB wrote:Maar voor een race van 70 ronden, wint een elektrische auto in bijna alle gevallen.


Is dat nu al zo? Ik heb electrische motoren niet echt gevolgd. Het gaat natuurlijk ook om snelle acceleratie, en die was volgens mij bij electriciteit een stuk minder. De nieuwste Tesla accelereert zeer snel vanuit stilstand.


Acceleratie is juist bij elektrisch vele malen beter. Geen koppeling, geen optimaal toerental, gewoon direct asvermogen. Op m'n werk hebben we Nissan Leafs en als je de 'eco' stand eraf haalt dan win je iedere stoplichtsprint.
GangstaRiB
 
Posts: 11826
Joined: Sun Mar 13, 2005 10:44 pm
Location: Purmerend

Re: F1

Postby elliquido » Sat Nov 18, 2017 6:01 pm

maar hoeveel pitstops van 2 uur heeft zo'n electro motor nodig ? :drecul.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
User avatar
elliquido
 
Posts: 4343
Joined: Tue Feb 10, 2004 5:03 pm

Previous

Return to Overige Sporten

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

ogame oyna
cron