ogame oyna
ogame oyna

Eerste Divisie

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Re: Eerste Divisie

Postby beelzebub » Tue Nov 22, 2016 11:51 am

Haha. VIP- en business seats bij de kleinere eerste divisieclubs zijn wel lachen. Je hebt zo de nummers van spelers en trainers, altijd handig als ze hogerop komen zoals een Vincent Janssen of Sander Duits. :ajaxsmiley.gif:

En in het home gaat het licht pas uit om 4u in de nacht op vrijdag op zaterdag nadat er heel veel snackschotels, biertjes etc doorgeen zijn gegaan. Daarnaast kan je lachen met die tweederangs volkszangers en hoogblonde vrouwen die een voetballer willen scoren, maar thuiskomen met een bierbuik met een VIP seat.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
beelzebub

Postby Thijs » Tue Nov 22, 2016 11:59 am

Haha, dat is inderdaad wel de charme die ik dit seizoen heb leren ontdekken. Ik doe soms de twitter/snapchat voor Ajax bij uitwedstrijden van Jong, en ben zo al bij bijvoorbeeld Almere City en FC Volendam geweest. Je kunt overal rondwandelen, de perskamer van Almere was eigenlijk een soort hokje met één tafel en een koelkast. Moet je je voorstellen als ze eredivisie gaan spelen, dat is gewoon onmogelijk qua faciliteiten.

Volendam was nog mooier. Ontvangen door een alleraardigste oude dame die me om de 2 minuten koffie kwam brengen. Kreeg wat consumptiebonnen in m'n handen gedrukt van iemand anders, en zat daar fijn tussen het bestuur van Volendam met de laptop op m'n schoot te tikken. Geen tafeltjes. Achter me stonden allemaal Monique Smit en Nick & Simon-lookalikes aan de bar te hangen. Na de wedstrijd was er geen warm water bij de kleedkamers en sprak Kees Kwakman met wat ploeggenoten in zo'n Volendams accent dat ik het niet eens kon verstaan.

Best een verademing als je je bedenkt dat bij iedere deur in de ArenA wel een steward staat om je drie keer te controleren.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Postby Sandro » Tue Feb 07, 2017 7:42 pm

Het systeem met periodetitels is eigenlijk best wel bizar he, nu ik erover nadenk. Niet elke periode heb je even sterke tegenstanders, dus helemaal eerlijk is het niet. En als je de eerste periode wint, hoef je daarna in principe niet meer zoveel te presteren. Ik zie nu Helmond Sport in het rechterrijtje staan. Wat gebeurt er eigenlijk als de nummer laatst een periodetitel heeft? Degraderen of mee spelen om promotie? :ajaxsmiley.gif:
Sandro

Postby Cruijff » Wed Feb 08, 2017 10:05 am

Sandro_Calaaabro wrote:Ik zie nu Helmond Sport in het rechterrijtje staan. Wat gebeurt er eigenlijk als de nummer laatst een periodetitel heeft? Degraderen of mee spelen om promotie? :ajaxsmiley.gif:

Een degradant die een periodetitel maakt kan, als de regels niet veranderd zijn, geloof ik een gooi naar promotie doen.
Dus onder voorbehoud zijn ze gedegradeerd, tenzij ze via de nacompetitie / play-offs de route naar promotie weten te vinden dan degradeert de volgende die daarvoor in actie komt. :smile-ajax.gif:

Sandro_Calaaabro wrote:Het systeem met periodetitels is eigenlijk best wel bizar he, nu ik erover nadenk. Niet elke periode heb je even sterke tegenstanders, dus helemaal eerlijk is het niet. En als je de eerste periode wint, hoef je daarna in principe niet meer zoveel te presteren.

Je kunt het bizar noemen. Of oneerlijk.
Maar in mijn ogen heeft het ook juist alles wat sport mooi en lekker onvoorspelbaar maakt. Een club die helemaal onderaan staat kan pakweg 8 of 9 wedstrijden voor het einde nog roepen: 'kom op, we gaan ervoor! dan spelen we volgend seizoen nog Eredivisie!'

Op een bijna vergelijkbare manier is RBC Roosendaal ooit gepromoveerd. Toen vlogen ze er het eerste seizoen hard uit, maar heel rap promoveerden ze opnieuw naar de Eredivisie en de tweede maal hielden ze het wel een aantal jaren achtereen vol.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie, dan met die van een ander.
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Postby Sandro » Wed Feb 08, 2017 10:42 am

Ja ja, ik weet nog dat RBC het nog een aantal seizoenen best goed deed in de Eredivisie. Uiteindelijk failliet (jaren later pas). Hebben ze in die jaren in de eredivisie boven hun stand geleefd?

De Graafschap promoveerde een paar seizoenen terug overigens ook terwijl ze zesde waren geëindigd. Dat maakt de nacompetitie ook wel leuk en onvoorspelbaar. De Graafschap heeft genoeg achterban, maar je kunt je afvragen of het altijd goed is voor zo'n club zelf. FC Dordrecht bijvoorbeeld, wat gingen die er kansloos vanaf zeg...
Sandro

Postby Cruijff » Wed Feb 08, 2017 11:07 am

Sandro_Calaaabro wrote:Ja ja, ik weet nog dat RBC het nog een aantal seizoenen best goed deed in de Eredivisie. Uiteindelijk failliet (jaren later pas). Hebben ze in die jaren in de eredivisie boven hun stand geleefd?

Nee. Of nu ja, wat is "boven je stand leven" ?
Voetbal is in principe local business. Wanneer er een paar wedstrijden tegen clubs in de regio zijn en die gaan flink leven en je hebt een paar leuke spelertjes dan kan het opeens rap gaan.

Robert Maaskant met zijn bravoure paste daar toen goed. Na de degradatie kreeg hij rustig de tijd om weer rustig naar Eredivisie niveau te bouwen. Hij gebruikte allerlei psychologische trucs zoals briefjes onder de deur naar spelers te schuiven met een persoonlijke boodschap en tussen de regels door dat ze heel goed waren. Ze geloofden er nog in ook.

Wel hebben ze nog heel wat jaren Pius Ikedia, oud Ajax, onder contract gehad. Die betaalden ze een non-EU salaris. En zo waren er nog een aantal grootverdieners waardoor ze een jas aantrokken die na de degradatie een paar maten te groot bleek voor een Jupiler League club. En dus kom je financieel in de problemen.

Ik begon deze post met de stelling dat voetbal local business is. Derby's als NAC vs Willem II maar ook Cambuur - SC Heerenveen, die leven echt merkten we na de promotie van Cambuur. RBC Roosendaal valt overal net tussen. Hoewel ze veel provincie derby's hadden, was er voor hen geen rivaal. De keren dat ik in Roosendaal was zag ik zelden iemand met bijvoorbeeld een RBC sjaal om, in andere steden met een voetbalcluppie is dat wel anders.
Ook op wedstrijddagen, ben er in totaal wel een keer of 15 geweest waarvan circa 12 keer voor Runningball, was de belangstelling en de aanloop niet enorm.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie, dan met die van een ander.
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Postby Sandro » Sat Feb 11, 2017 11:57 am

Cruijff wrote:Je kunt het bizar noemen. Of oneerlijk.
Maar in mijn ogen heeft het ook juist alles wat sport mooi en lekker onvoorspelbaar maakt. Een club die helemaal onderaan staat kan pakweg 8 of 9 wedstrijden voor het einde nog roepen: 'kom op, we gaan ervoor! dan spelen we volgend seizoen nog Eredivisie!'
Of sparen zoals Helmond Sport nu al doet :hypocrite.gif: 7-0 verliezen van VVV.
Sandro

Postby InnerHarbour » Mon Apr 17, 2017 4:27 pm

YNWA
InnerHarbour

Postby Javiskamp » Mon Apr 17, 2017 5:59 pm

De Graafchap (13de) in de competitie kan nog steeds periode kampioen worden...

Hoe grappig zou het zijn als ze ten koste van NEC weer terugkeren... :biggrin.gif:
Javiskamp

Postby Sandro » Sat Dec 02, 2017 11:46 am

Ik neem aan dat Perr Schuurs nog nauwlettend gevolgd wordt door de scouts van Ajax?
Sandro

Postby De Dominee » Sat Dec 02, 2017 8:16 pm

Hoezo?
Face your fears and live your dreams, No Fear.
De Dominee

Postby Sandro » Sat Dec 02, 2017 10:08 pm

Hij stond een tijdje terug al in de belangstelling. En nu met hem als aanvoerder doet Fortuna het opvallend goed.
Sandro

Postby Sandro » Thu Dec 07, 2017 10:50 am

Haha krijg nou wat :biggrin.gif: Goede deal lijkt me :biggthumpup.gif:
Sandro

Postby De Dominee » Thu Dec 07, 2017 11:05 am

:ajaxsmiley.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear.
De Dominee

Previous

Return to De Eredivisie, Eerste Divisie en Europees