ogame oyna
ogame oyna

Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Postby Marillion » Tue Jun 13, 2017 11:08 am

Yopii wrote:....
Het beste zou zijn het aantal contractspelers dat een club mag hebben te beperken. Dan is het meteen gedaan met al die jeugdcontracten en leenconstructies.

Daar kun je wel omheen werken. Want dan betaal je die vader toch gewoon 300.000 voor zijn scoutingsdiensten in plaats van 50.000?
Nil volentibus arduum
Marillion
Site Admin

Postby Cruijff » Tue Jun 13, 2017 11:25 am

InnerHarbour wrote:Boter op het hoofd verhaal van een vent die voor eigen parochie preekt.

InnerHarbour wrote:Ajax doet bij Nederlandse clubs precies hetzelfde. Er komt dan wel niet zoveel geld aan te pas maar is het wel in het belang van dat kind dat pa elke dag 100 km heen en terug moet rijden, hoe staat het het met de andere kinderen in dat gezin die niet die aandacht krijgen. Het was vast wel beter voor dat kind geweest als hij in Utrecht bij zijn vriendjes was blijven spelen zegt die amateurclubs waarbij hun beste speler werd weggehaald.

Marco van Basten is totdat ie adolescent was gewoon bij de lokale clubs in Utrecht blijven spelen. Dat wil niet zeggen dat de andere kinderen in het gezin opeens aandacht kregen omdat MvB niet heen en weer naar Amsterdam hoefde te worden vervoerd. De pa van Marco, Joop van Basten, liet al vanaf een heel vroeg stadium alles om Marco draaien omdat hij geen zin had 'om naar het gepruts te moeten kijken' van Marco's minder getalenteerde broer.

Egoïstisch wereldje waar het veel om de buitenkant draait, om munten, status, ego's...
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Postby Yopii » Fri Jun 16, 2017 10:10 am

Marillion wrote:
Yopii wrote:....
Het beste zou zijn het aantal contractspelers dat een club mag hebben te beperken. Dan is het meteen gedaan met al die jeugdcontracten en leenconstructies.

Daar kun je wel omheen werken. Want dan betaal je die vader toch gewoon 300.000 voor zijn scoutingsdiensten in plaats van 50.000?

Als je een speler niet mag vastleggen, vertegenwoordigt hij geen waarde. Ze geven een vader geen halve ton als zijn zoon zo de deur kan uitlopen.

Wat clubs als Chelsea en City doen, is allang geen scouten voor het eerste meer. Het is handel.
Yopii

Postby Duke » Wed Oct 11, 2017 8:00 am

Waarschuwing voor Ajaxtrainer Wooter na incident bij jeugdduel

Ex-voetbalprof en jeugdtrainer van Ajax Nordin Wooter heeft een 'ernstige waarschuwing' gekregen van de voetbalclub na een incident op sportpark De Toekomst.

Daar ontstond een week geleden na een jeugdwedstrijd een handgemeen tussen de trainer en de vader van een jeugdspeler.

Wooter is trainer van de Onder 16 van Ajax. Na een oefenwedstrijd op De Toekomst ontstond op de parkeerplaats een woordenwisseling tussen de trainer en de vader van een jeugdspeler. De laatste was ontevreden over het aantal minuten speeltijd dat zijn zoon kreeg.

"Wooter heeft me daarbij bij de keel gegrepen en over mijn autoportier gegooid. Daarna heb ik me verweerd," stelt de vader. Hij zegt aangifte te hebben gedaan bij de politie van het incident. "Als jeugdtrainer val je geen ouders aan. En al helemaal niet waar hun kinderen bij zijn." Meerdere mensen waren getuige van het incident.

Agressief en dreigend
Ajax bevestigt het incident, maar bestrijdt de lezing van de vader. Wooter heeft eveneens aangifte gedaan. "Vanwege het agressieve en dreigende handelen van de vader," aldus de club. "Maar omdat wij het handelen van de trainer in deze situatie ook afkeuren, heeft hij een ernstige waarschuwing gekregen."

Volgens een andere bron was het de vader die als eerste agressief werd en was het Wooter die zich verdedigde nadat hij werd klemgereden op de parkeerplaats.

Ajax heeft de voetbalvader de toegang tot de club ontzegd. De speler zelf is uit de opleiding gezet. "De basis om samen verder te werken ontbreekt."

De vader van de speler is zelf ook oud-werknemer en voormalig jeugdspeler van Ajax. Hij vertrok vorig jaar na een arbeidsconflict, dat conflict volgde op het vertrek van toenmalig hoofd opleidingen Wim Jonk.

Nordin Wooter (41) doorliep zelf ook de jeugdopleiding van de club, waarna hij halverwege de jaren negentig ruim 50 wedstrijden in Ajax 1 speelde. Daarna speelde hij onder meer nog voor Real Zaragoza, Watford en RBC Roosendaal. Sinds 2012 is hij trainer bij Ajax.

www.parool.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Postby InnerHarbour » Wed Oct 11, 2017 8:02 am

De vader van de speler is zelf ook oud-werknemer en voormalig jeugdspeler van Ajax. Hij vertrok vorig jaar na een arbeidsconflict, dat conflict volgde op het vertrek van toenmalig hoofd opleidingen Wim Jonk.

Over wie gaat het hier?
YNWA
InnerHarbour

Postby WP_Legend » Wed Oct 11, 2017 11:56 am

ik vind dat totaal niet interessant, de speler is niet goed genoeg en die vader is ontslagen... volgende!
WP_Legend

Postby Marillion » Wed Oct 11, 2017 12:00 pm

Hmm...als iemand van het formaat van Nordin Wooter je over een autoportier kan gooien is het niet best gesteld met je weerbaarheid.

Ik snap overigens niet helemaal hoe je bij een waarschuwing komt. Als het ging om zelfverdediging lijkt me dat gewoon toegestaan. Als hij is begonnen zou je hem er uit moeten gooien. Ik zie in deze de tussenweg niet zo eerlijk gezegd.
Nil volentibus arduum
Marillion
Site Admin

Previous

Return to De Jeugd